Chci vést fakultu jako svébytnou součást univerzity pomocí dialogu a hledání konsensu napříč akademickou
obcí a naplňovat takto přijaté závěry.
Mám jasnou vizi řízení fakulty a budu ji prosazovat. Snížím počet členů kolegia děkana a učiním potřebné
související změny v kompetencích jeho členů. Zřídím rozšířené kolegium děkana a provedu změny, které
povedou k vyšší informovanosti fakultní veřejnosti o fakultním dění a k jejímu širšímu zapojení do
tohoto dění.
Budu prosazovat aktivní spolupráci s univerzitními orgány a vliv na jejich rozhodování v souladu se
zájmy fakulty a univerzity.
Budova fakulty jako prostředí pro výuku a studium musí odpovídat 21. století při zachování její
architektonické výjimečnosti. Zaměstnanci a studenti se musí na fakultě cítit dobře a musí se jim dostat
potřebná podpora při řešení pracovních nebo studijních záležitostí.
- Řízení
-
jasně vymezit kompetence proděkanů a útvarů děkanátu
-
efektivně řídit vedoucí akademických pracovišť
-
rozšířené kolegium děkana jako alternativa porad vedoucích kateder (podle
aktuálních potřeb nejméně 1× za semestr); součástí rozšířeného kolegia budou také
vedoucí akademických pracovišť a garanti studijních programů
-
pravidelná zasedání akademické obce
-
aktivnější a jasnější komunikace fakultního dění členům fakultní veřejnosti
-
vedoucí akademických pracovišť jmenovat maximálně na dvě po sobě jdoucí funkční období 3
let; poté vyhlásit otevřené výběrové řízení, do něhož se může přihlásit i současný vedoucí
-
klást důraz na otevřenost děkana vůči členům akademické obce a ostatním pracovníkům
-
děkan má být na fakultě, jak jen je to možné
-
pravidelné konzultační hodiny děkana
-
zlepšit spolupráci s rektorátem; cílem je, aby fakulta jako integrální a důležitá součást
univerzity s univerzitou spolupracovala a aktivně ovlivňovala rozhodovací procesy rektorátu
-
zefektivnit sběr informací na základě zpětné vazby od členů fakultního společenství
ohledně fakultního dění a jejich transparentní zohlednění při řízení fakulty
- Kolegium děkana
-
snížit počet členů kolegia
-
vymezení kompetencí mezi proděkany pro tyto klíčové agendy: (1) magisterské
studium,
(2) doktorské studium a státní rigorózní zkoušky, (3) věda, (4) rozvoj fakulty, (5)
zahraničí, (6) vnější a vnitřní komunikace
-
zřídit novou funkci proděkana pro rozvoj fakulty s kompetencí v oblasti strategického
a personálního rozvoje
-
provést potřebné změny v dosavadních kompetencích
-
program celoživotního vzdělávání pro uchazeče o studium (obdoba prvního ročníku)
bude
v kompetenci proděkana, který má v gesci magisterské studium
-
ostatní programy celoživotního vzdělávání (Juridikum, U3V atd.) budou v kompetenci
proděkana, který má v gesci vnější komunikaci
-
agenda financí bude v kompetenci tajemníka fakulty
-
habilitační a jmenovací řízení bude v kompetenci samotného děkana
-
zavést možnost zřizování koordinátorů jako členů kolegia ad hoc pro záležitosti, které
jsou významné nebo aktuální
- Akademická pracoviště
-
zachovat stávající roli kateder, nově definovat role ústavů a center a
přizpůsobit jim stávající centra a ústav, případně zřídit akademická pracoviště
nová (např. pro právo ICT)
-
katedry budou nadále základním akademickým pracovištěm zajišťujícím
pedagogickou, vědeckou a další činnost ve vědních právních oborech
-
ústavy budou plnit roli vědeckého pracoviště, které se zabývá
interdisciplinárním výzkumem nebo výzkumem specifických otázek právních vědních
oborů a které je nositelem externích grantů
-
centra pak budou akademickými pracovišti zaměřenými na specifické formy
pedagogické činnosti (např. praxe, dovednostní předměty) nebo výuku specifických
či průřezových právních oblastí (např. zdravotnické právo, sportovní právo)
- Fakultní prostředí
-
podporovat další rozvoj fakultního prostředí, který fakultnímu
společenství nabídne prostory pro výkon potřebných činností i setkávání
pedagogů a studentů (nové učebny, společná kancelář pro doktorandy,
zázemí v přízemí budovy, sezení v jednotlivých patrech, relaxační
centrum, kuchyňky)
-
provádět postupnou rekonstrukci budovy fakulty na základě
rekonstrukčního plánu při zachování její architektonické výjimečnosti
-
dokončit analýzu rozmístění pracovišť v rámci budovy fakulty a
zajistit vhodné pracovní podmínky pro zaměstnance i doktorské studenty
-
vycházet z principu, že osoby ve stejném nebo obdobném postavení a se
stejným úvazkem by měly mít k dispozici přibližně stejně velký pracovní
prostor
-
směřovat k „zelené fakultě“
-
ekologicky odpovědnější fakulta aktivně hledající možnosti pro snížení
energetické náročnosti budovy (výměna oken, oprava pláště budovy,
tepelná čerpadla nebo solární panely, led osvětlení)
-
větší podpora recyklace na fakultě a zvýšení podílu zelených ploch ve
vnitřních prostorách i před budovou fakulty
-
v rámci širší univerzitní iniciativy provedení ekologického auditu a
hledání nástrojů pro snížení uhlíkové stopy fakultního prostředí
-
zavést inteligentní řízení budovy a klást důraz na bezpečnost osob a
ochranu majetku
-
změnit a sjednotit vizuální prezentaci ve vnitřních prostorách fakulty
(ukazatele, jmenovky, nástěnky pracovišť)
-
efektivně využít prostor druhého suterénu (např. relaxační centrum se
sociálním zařízením) a zbývajících prostor půdy (např. komunitní nebo
výuková místnost)
-
provést analýzu možností využití dvora budovy
- Podpora pracovníkům a studentům
-
zavést efektivní stížnostní mechanismus pro členy akademické
obce a ostatní pracovníky
-
zřídit funkci fakultního ombudsmana/ky nebo ombudsmanů/nek
-
možnost člena akademické obce a ostatní pracovníků se na
ombudsmana/ku obrátit
-
mediační role a předávání podnětů a stanovisek fakultním
orgánům
-
nezávislá osoba jmenovaná děkanem na návrh akademického senátu
-
klást důraz na péči o duševní zdraví a psychologickou podporu
-
podporovat dostupnost fakultní psychologické poradny (zvýšit
kapacitu, šířit povědomí o jejím fungování)
-
podporovat projekty a programy, které vedou k tomu, aby
fakulta byla méně anonymním prostředím (např. studijní skupiny)
-
doprovodné kampaně informující o důležitých tématech
-
podporovat smysluplné spolkové aktivity studentů
- Administrativa
-
snížit administrativní náročnost pomocí důsledné
elektronizace vhodných agend (např. dovolená, studijní
formuláře, fakturace)
-
vycházet z principu, že mají obíhat elektronické
dokumenty, nikoli osoby nebo listinné dokumenty
-
aktivně připravovat a formulovat priority pro výzvy a
granty (např. evropské projekty, projekty MŠMT) zaměřené
na rozvoj institucionálního prostředí
-
profesionalizovat právní servis – právní služby (např.
v oblasti zadávání veřejných zakázek, poskytování
informací podle zákona č. 106/1999 Sb., pracovněprávní
agendy) vykonávat prostřednictvím fakultního právníka
nebo externího advokáta